OB ROB TEDNU MOBILNOSTI: NEKAJ TRAJNOSTNIH UKREPOV NAŠE OBČINE

| 11/10/2012

Novo mesto: še vedno pod vladavino avtomobilov.

Pred kratkim smo tudi v naši občini z utreznim pompom (in nejevoljo avtomobilistov) obeležili teden mobilnosti. Vendar cilj tedna mobilnosti ni enodnevna zapora mestnih središč niti predstavitev športnih, kulturnih in drugih društev širši javnosti. Cilj tedna mobilnosti je v spodbujanju lokalnih skupnosti, naj spodbujajo in uvedejo trajnostne ukrepe na področju prometa in naj povabijo prebivalce, da preizkusijo načine prevoza, ki pomenijo alternativo vožnji z osebnim avtom. Zato smo na Mestno občino Novo mesto naslovili vprašanje o tem, katere ukrepe so sprejeli v tem mandatu za povečanje alternativnih načinov premikanja po mestni občini.

Na Mestni občini Novo mesto, v Uradu za gospodarske javne službe, okolje in promet, so nam pojasnili, da so sprejeli dva tovrstna ukrepa, dva sta pa še v teku.

Prvi izmed trajnostnih ukrepov je sprejet na področju integracije javnega potniškega prometa. S septembrom 2012 namreč lahko vsi dijaki, ki prihajajo v Novo mesto z javnim prevozom, pridobijo brezplačne vozovnice v mestnem potniškem prometu za potrebe nadaljevanja potovanja do lokacije izobraževalne ustanove.

Drugi izmed trajnostnih ukrepov je ureditev voznega reda za načrtovanje potovanj v mestnem potniškem prometu na spletnem portalu Mestne občine Novo mesto .

ZANIMIVA SPLETNA APLIKACIJA ZA UPORABO MESTNIH AVTOBUSOV

Na spletnem naslovu http://egradiva.gis.si/ppnm/ (klikni za povezavo) lahko prek uporabne aplikacije res odkrijete alternativo jeklenemu konjičku. Na zemljevidu morate zgolj klikniti na začetek poti in želeni cilj in aplikacija vam bo ponudila podatke o tem, kje je vaša najbližja postaja, kdaj bo mestni avtobus odpeljal od tam in kdaj boste prispeli do postaje, ki je najbližje vašemu zaželenemu cilju.

Naslednji izmed trajnostnih ukrepov je širjenje mreže kolesarskih poti. Kolesarske povezave načeloma izvajamo v okviru rekonstrukcij in novogradenj cest. Novi odseki so bili zgrajeni v okviru rekonstrukcije dela Šmihelske ceste in ob Ljubljanski cesti. Prav tako je v teku projekt za evidentiranje vseh kolesarskih stez za spletno uporabo.

ŠE DOLGA POT DO ZAPRTJA GLAVNEGA TRGA

Do zaprtja novomeškega jedra za promet bo potrebno premagati še mnogo ovir. Predvsem v glavah.

Medtem ko ljubljanski župan Janković, potem ko je – vsaj po mnenju večine – uspešno pregnal avtomobile iz strogega centra – razmišlja o nadaljnjem zapisarnju prometa v mestnem središču – novomeška občina na tem področju zelo menca. Čeprav politiki pred volitvami znova in znova obljubljajo zaprtje mestnega središča, se to niti v manjši meri ne zgodi.

“Mestna občina Novo mesto zaenkrat nima zadostnih alternativnih prometnih kapacitet za zagotavljanje pretočnosti prometnih tokov ob zaprtju mestnega jedra, ki skupaj s Kandijskim mostom predstavlja eno izmed glavnih prometnih žil med bregovoma reke Krke.

Možnost, da bi Glavni trg zaprli za promet, dejansko obstaja, vendar bomo v zvezi s tem morali sprejeti še soglasje s prebivalci, ki živijo v tem delu mesta, lastniki trgovskih, gostinskih in drugih objektov, v prvi vrsti pa prilagoditi prometni režim, na katerega bi ta zapora vplivala,” so sporočili iz novomeške občine.

Oznake: , , , , ,

Rubrika: IZPOSTAVLJENO, VEČ ZGODB, Zgodbe

Komentiranje je zaključeno.