NOVOMEŠKA KOLESARSKA MREŽA – KOLESARJI IMAJO DOVOLJ: PO ZGLEDU MARIBORA USTANAVLJAJO CIVILNO INICIATIVO

| 23/04/2014
Zadnje ponižanje, ki so ga doživeli kolesarji v naši občini se je zgodila lani jeseni, ko je prišlo do otvoritve prenovljene Kandijske ceste, ki je edina povezava med mestnim središčem in vzhodnim predelom mesta. Ne samo, da niso uredili kolesarske steze. Nasprotno, kolesarjem so promet po tej cesti celo prepovedali. Fotografija: http://damirskenderovic.blogspot.com/2013/10/prepovedani-novomeski-kolesarji-ali-od.html#more

Zadnje ponižanje, ki so ga doživeli kolesarji v naši občini, se je zgodilo lani jeseni, ko je prišlo do otvoritve prenovljene Kandijske ceste, ki je edina povezava med mestnim središčem in vzhodnim predelom mesta. Ne samo, da niso uredili kolesarske steze. Nasprotno, kolesarjem so promet po tej cesti celo prepovedali. Fotografija je iz bloga, ki ga piše novomeški kolumnist Damir Skenderović. Povezava do prispevka.

Novo mesto je mesto neuresničenih idej. Na številnih področjih. Tudi na področju kolesarjenja. Čeprav imamo sprejeto celo strategijo kolesarjenja, je stanje na terenu kritično. Namesto sprostitve je vožnja s kolesom stresno doživetje. Glavni in edini cilj novomeškega kolesarja je čim prej pobegniti iz mesta, saj se tu ne počuti varnega. Starši si otrok skorajda ne upajo več pustiti s kolesi na mestne ulice. Kolesarjem je očitno tega stanja dovolj. Odločili so se za ustanovitev Novomeške kolesarske mreže.

Novo mesto ima zelo slabo razvejano mrežo kolesarskih stez. Kolesarji opozarjajo, da so celo nekatere izmed zgrajenih kolesarskih stez narejene neprimerno. Velikokrat celo zanemarjene in neočiščene. Občina je sicer pripravila številne dokumente, vendar so le-ti v dobršnem delu neuresničeni. Statistike kažejo, da je delež kolesarskega prometa v naši občini izrazito nizek. Priznati je potrebno, da je nekaj odsekov kolesarskih poti in pešpoti bilo uresničenih (približno 20 km). Vendar le-te niso povezane v nek sistem, ki bi omogočal varno in prijetno kolesarjenje.

Pred kratkim je kolesarje šokiral znak “kolesarjem prepovedano”, ki po novem krasi eno izmed ključnih povezav – Kandijsko cesto. Po Levičnikovi cesti je kolesarjenje pravzaprav smrtno nevarno. Na Glavnem trgu so kolesarji v nevarnosti ne samo zaradi avtomobilov, ki vozijo, ampak tudi zaradi tistih, ki so tam parkirani. Zato ne čudi, da se le malo občanov na delo vozi s kolesom.

Nezadovoljni kolesarji so se na nedavni okrogli mizi, posvečeni problematiki kolesarjenja, za to odločili, da se bodo začeli aktivno zavzemati za vzpodbujanje razvoja kolesarskega in trajnostnega prometa. „Želimo Novo mesto, ki bo prijazno kolesarjem,“ pravijo. „Odgovorni nas bodo vzeli resno samo v primeru, da z odločnimi akcijami pokažemo, da obstajamo in da nam ni vseeno, v kakšnem mestu živimo.“

Novomeška kolesarska mreža bo promovirala kolesarstvo in opozarjala na probleme kolesarjev, pešcev in vseh tistih udeležencev v prometu, ki so odrinjeni na obrobje. NKM se bo zavzemal za to, da se kolesarski promet uredi na sistematičen način – podobno kot je to urejene marsikje v tujini.

Podobne kolesarske mreže obstajajo tudi drugod. Prvo tovrstno iniciativo so začeli v Mariboru že leta 1994, kasneje so podobno združenje ustanovili v Ljubljani in na Obali. Vse iniciative so sicer povezane tudi v Slovensko kolesarsko mrežo, na ravni Evrope pa v Evropsko kolesarsko federacijo. Očitno je ta druščina svojega najmlajšega člana sedaj dobila v Novem mestu.

Tudi v Mariboru se je vse skupaj začelo z okroglo mizo, sledilo je izdajanje časopisa Pecikl, organizacijo odmevnih akcij in številnimi pritiski in dialogom z občinskimi oblastmi, ki so navsezadnje pripeljali do številnih pozitivnih sprememb.

Kolesarji pravijo, da ideja o NKM prav gotovo ne bo – tako kot to velja za številne občinske dokumente – ostala samo na papirju in da lahko prve akcije pričakujemo že v kratkem.

Rubrika: IZPOSTAVLJENO, Zgodbe

Komentiranje je zaključeno.